Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Lourdesviering met ziekenzegening 2014

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Lourdesviering met ziekenzegening 2014

    Persbericht:

    Lourdesviering met ziekenzegening 11 februari

    Op dinsdag 11 februari wordt in de Onze Lieve Vrouw van Lourdeskerk aan de Pres. Rooseveltlaan 211 voor de 7e keer de Lourdesviering met ziekenzegening gehouden, precies 156 jaar geleden nadat Maria voor de eerste keer aan Bernadette verscheen.

    De viering wordt om 15.00 uur voorafgegaan door een lichtprocessie door de kerk.
    Predikant Eugene Dassen zal, samen met franciscanen en priesters uit stad en omgeving, in deze viering voorgaan.

    Deelnemers kunnen bij de ingang van de kerk schriftelijke intenties afgeven, die tijdens de mis bij het beeld van Maria van Lourdes worden gelegd. Deze intenties zullen niet openbaar gemaakt worden.

    Ook dit jaar heeft Beppie Kraft weer haar medewerking aan deze indrukwekkende gebeurtenis toegezegd.
    Na afloop zijn alle deelnemers in het Trefcentrum in de Edisonstraat 4 uitgenodigd voor koffie en vlaai.
    Nadien is er gelegenheid om de Lourdesgrot in Sint Pieter te bezoeken waar om 18.00 uur een korte plechtigheid wordt gehouden, mits het weer dit toelaat.

    Noot voor de redactie:
    Nadere informatie pastor Mattie Jeukens
    043 – 363 43 48
    jmpp.jeukens@planet.nl


  • #2
    Helaas moeten wij een correctie aanbrengen in voorgaand persbericht.
    De deelname van Beppie Kraft komt te vervallen. In haar plaats zal Wendy Kokkelkoren de viering opluisteren met begeleiding van Falco Borsboom.

    Opmerking


    • #3
      Is dit de Lourdesgrot
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #4
        Lourdesgrot Ursulinenweg.



        Zie verder http://members.home.nl/pch1/kerkhofkapel.htm#lourdes

        Opmerking


        • #5
          Mijn nichtje vertelt

          Mijn nichtje vertelt (vanaf 04:37):

          Opmerking


          • #6
            Lourdesgrot Sint Pieter

            Oorspronkelijk geplaatst door Hollender Bekijk bericht
            Is dit de Lourdesgrot?
            Dit is inderdaad de Lourdesgrot bij Villa Maaszicht op Sint Pieter. Dat wil zeggen: op de achtergrond zie je de overdekte kapel met aan de muur ex voto-plaquettes. Op de voorgrond staat (op deze foto) rechts het beeld van Bernadette Soubirous, die opkijkt naar de grot waarin het beeld van Maria te zien is. Maar niet voor ons: de fotograaf staat met zijn rug naar de grot.

            Opmerking


            • #7
              Clio,


              Ik wist al jaren dat daar een grot lag, wist echter pas sinds vanochtend dat dit de Lourdesgrot wordt genoemd. Ik heb er wel meer foto's van gemaakt, maar de foto die Breur geplaatst heeft laat een mooi totaal beeld zien.
              Bestanden bijvoegen
              Last edited by Hollender; 31 januari 2014, 22:47.

              Opmerking


              • #8
                "Ga deez plek hier niet voorbij zonder een Ave voor Mij".
                Bestanden bijvoegen

                Opmerking


                • #9
                  Lourdes viering Onze Lieve Vrouw van Lourdeskerk Wittevrouwenveld 2014

                  Gepubliceerd op 10 mrt. 2014:

                  Op dinsdag 11 februari werd in de Onze Lieve Vrouw van Lourdeskerk aan de Pres. Rooseveltlaan 211 voor de 7e keer de Lourdesviering met ziekenzegening gehouden, precies 156 jaar geleden nadat Maria voor de eerste keer aan Bernadette verscheen.

                  De viering werd om 15.00 uur voorafgegaan door een lichtprocessie door de kerk.
                  Predikant Eugene Dassen gingl, samen met franciscanen en priesters uit stad en omgeving, in deze viering voor.

                  Wendy Kokkelkoren zong het Ave Maria.

                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=figJa_ddo9k[/ame]

                  Opmerking

                  Bezig...
                  X