Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Verkoop huurwoningen woningcorporatie Servatius

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Verkoop huurwoningen woningcorporatie Servatius

    Servatius zet huizen in verkoop

    Servatius HUURWONINGEN
    Nasleep campusdebacle


    De Maastrichtse woningcorporatie Servatius zet op korte termijn 1200 huurhuizen in de verkoop.
    De zittende huurders krijgen het eerste recht op koop.
    Hebben ze geen belangstelling, dan verandert er niks en kunnen ze gewoon in hun woning blijven.
    Wanneer de bewoners de huur opzeggen, gaat het huis alsnog in de verkoop.
    Dan wordt een makelaar ingeschakeld.

    In de nasleep van het campusdebacle kondigde Servatius harde ingrepen aan om het verlies van tientallen miljoenen te compenseren.
    De corporatie meldde eind vorig jaar dat de komende tien jaar zoā€™n tweeduizend huizen uit haar bestand worden verkocht.
    In een brief aan de Buurtraad Wittevrouwenveld van vorige week schrijft Servatius dat intern een selectie heeft plaatsgevonden van ongeveer 1200 huurhuizen die te koop worden aangeboden aan de zittende huurders.
    Het gaat om woningen in de hele stad.

    In Wittevrouwenveld is de keuze gevallen op huizen in de volgende straten.
    • Dagobertstraat (24 woningen)
    • Frankenstraat (6 woningen)
    • Karolingenstraat (18 woningen)
    • Koning Zwentiboldstraat (20 woningen)
    • Merovingenstraat (6 woningen)
    • Tubantenstraat (28 woningen)
    • Voltastraat (2 woningen)


    De huurders worden snel na het informeren van de buurtraad op de hoogte gesteld van de verkoopplannen.
    Ook meldt Servatius dat de corporatie de buurten actief wil informeren over woningmutaties en -aanbod.
    Bij toewijziging van leegkomende huizen worden beperkte voorrangsregels gehanteerd, bijvoorbeeld voor mensen die in een sloopwoning wonen.
    De verkoopplannen zorgen voor onrust in de VogelaarwijkenWittevrouwenveld, Limmel, Wyckerpoort en Nazareth, die de komende jaren te maken krijgen met fikse herstructureringsingrepen en sloop.
    Dat bleek gisteravond tijdens een bijeenkomst met minister Eberhard van der Laan van Volkshuisvesting in het Sint Maartenscollege.
    De minister kondigde aan de Nederlandse woningcorporaties ā€˛terug te gaan trekken in de publieke sfeerā€¯.
    Commerciƫle en financieel riskante avonturen zoals Servatius ze ontplooide worden verboden.
    Van der Laan: ā€˛Woningcorporaties zijn op aarde om mensen met een smalle beurs te huisvesten.
    Het zijn gewoon sociale instellingen.
    Het gros doet het prima, maar dat moet voor allemaal gaan gelden.ā€¯

    Ā© Dagblad de Limburger
    26-01-2010
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Waarom doen mensen toch zo moeilijk als dit soort plannen gemaakt wordt? Ik woon al sinds 1996 in een appartement dat ik in 1999 heb aangekocht. Ik had gedacht dat het niet veel zou uitmaken, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit door te kopen dan te huren.
    Mensen gaan over de rooie, denken dat ze ineens toch worden gedwongen om te vertrekken, maar dat is niet waar.
    I am not a complete idiot. Some parts are missing

    Opmerking


    • #3
      Stond vandaag in "De Limburger "

      Opmerking


      • #4
        Als de huizen voordat ze in de verkoop gaan een grondige en vooral degelijke opknapbeurt krijgen en aan een faire prijs verkocht worden is er niks aan de hand, toch?
        Ik weet dat Zo Wonen dit een aantal jaren geleden met een contingent huurwoningen in de wijk Lahrhof in Sittard gedaan heeft, kompleet opgeknapt, bijna in nieuwstaat gebracht voor wat ramen, deuren, sanitair en verfwerk betreft en aan de bewoners voor een zeer reƫle prijs te koop aangeboden.

        Opmerking

        Bezig...
        X