Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Skatebaan De Griend

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Skatebaan De Griend

    LENTE OP DE SKATEBAAN AAN DE GRIEND

    Ook op de skatebaan aan de Griend in Maastricht is de lente voelbaar.
    Tijd om de jassen uit te gooien.
    De allerjongsten kijken bewonderd toe, terwijl de meer ervaren skaters ultieme staaltjes laten zien van acrobatiek en evenwichtskunst.
    De skatebaan op de Griend werd in september 2008 geopend na lang op het verlanglijstje van jongeren te hebben gestaan.
    De baan is in overleg met de skaters voorzien van randjes, trapjes en andere obstakels.
    Genoeg om nog heel wat zonnige avonden op door te brengen.

    Last edited by Toller; 17 december 2014, 11:53.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    "de GREEN"

    Wat heeft zich in de loop der jaren allemaal niet afgespeeld op de Green ?
    Bij de duitse inval stonden op het stuk langs de oprit van de brug de nederlandse mitralleurs. Tegen de pier kwamen de stukken beton van de grote overspanning van de brug te liggen. Als je met je slee van het hoge stuk afgleed moest je uitkijken voor de stukken beton beneden tegen de pier aan. Op datzelfde stuk sportte de Jeugdstorm en de maakte daar ook een verspringbak. Er werden buurt voetbaltournooien gehouden. De voetbal club VVG (voetbalver. de Green) had daar 2 goals neer gezet. Aan deze wedstrijden heb ik niet meegespeeld, maar was reserve van VVG. Op het tweede stuk waren tijdens de bezetting volkstuintjes gemaakt, waar wij als jeugd worteltjes uittrokken en opaten. Op dat stuk kwam ook het voetbalveld van Rapid en daar achter maakten wij na de bevrijding ons voetbalveld met de bedoeling om de schuilkelder die op de hoek lag als kleedkamers te gaan gebruiken. Daar is door diverse redenen nooit iets van gekomen. Op het 3e stuk kwam een garage met benzinepomp te voorschijn.
    Ook heeft op de Green ook de Eurohal gestaan, waar de 6 daagse van Maastricht verreden werd. Later is het een parkeerterrein geworden.
    Wat er nu staat weet ik niet omdat ik al een aantal jaren niet meer in Maastricht ben geweest. Ik heb van mijn vaderskant er nog maar EEN neef wonen.

    Opmerking


    • #3
      Helihaven

      In het RHCL ligt nog een gedenkboek van de opening, met een handtekening van mijn vader die ook 'neet van hei' was, maar er voor zo lang het duurde wel een bedrijfje runde.
      Bestanden bijvoegen

      Opmerking


      • #4
        Klaas, dat is pas VEEL later gekomen.



        Oorspronkelijk geplaatst door klaas
        Vergeet het strand aan de maas niet (zandvlakte)
        klaas

        Opmerking


        • #5
          Olijfje , je hebt helemaal gelijk



          Oorspronkelijk geplaatst door olijfje
          Vergeet de Helihaven van Sabena niet

          Opmerking

          Bezig...
          X