Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Ombudsman kapittelt gemeente Maastricht

Sluiten
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Noemen we zoiets, de slag gewonnen maar de oorlog verloren
    Kompleminte

    Toller

    Opmerking


    • #17
      Het winnen van een oorlog is diverse slagen achter elkaar winnen. Ben benieuwd naar het vervolg, de 3e macht is namelijk machtig
      Kompleminte

      Toller

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Ton
        PLEIDOOI van TON WIJKMAN t.b.v. hoorzitting Ombudsman d.d. 16 mei 2012.
        (versie 2.2)

        Ik kan een kast opentrekken van dossiers waaruit blijkt ...

        dat ik nu kan aantonen dat de medewerkers van bureau Buurtgericht Werken van de gemeente Maastricht onjuiste informatie verstrekken, informatie achterhouden dan wel zo nonchalant te werk gaan bij het verstrekken van informatie dat dit laakbaar is.

        Ik zal mij beperken tot het dossier over "De Gierzwaluw".
        Gaat U nog voor de ombudsman en is dit het concept dat U gaat voordragen of is uw definitief pleidooi ?

        Ik zou voorstellen, trek die kast open en benoem echt alle dossiers, punt voor punt en geef aan waar het gebrek ligt en bij wie.

        een tabelletje maken:
        Naamstelling dossier + datum / voorstel / informatie verstrekt Ja dan Neen of onvoldoende / behandelende dienst c.q. medewerkers / besluitvorming door gemeente / besluitvorming door Buurtplatvorm / reden voor het genomen besluit.

        Dat van alle dossiers er één iets uitgebreider wordt toegelicht kan helpen, maar is het voor u de meest noemenswaardige qua stelling,
        onjuiste informatie verstrekken, informatie achterhouden dan wel zo nonchalant te werk gaan
        .

        Excuus voor mijn kritiek op de woorden maar dit onderstaande in een pleidooi gebruiken hetgeen u tweemaal doet
        naar ik begreep
        is "hearsay" = heb ik van horen zeggen!
        Dat zo verwoorden staat dus in tegenstelling tot een objectieve omschrijving van de feiten.

        Als de Rekenkamer zich ermee gaat moeien zullen ze ook als boekhouders per dossier de feiten qua budget en besteding moeten weergeven...
        Nummers liegen niet zegt men wel eens.

        Uw pleidooi kan ook als boekhouder opgesteld middels zo'n lijst of tabel meer geloofwaardigheid krijgen al is het maar het AANTAL dossiers.

        mvg
        ik ben verguisd

        Opmerking


        • #19
          Ha Ton,
          ja ik had dat even uit het oog verloren, excuus daarvoor.
          reden was ik had mei 2014 gelezen i.p.v. 2012
          ik ben verguisd

          Opmerking


          • #20
            [QUOTE=Ton;196766]Geen enkel probleem
            Ik zie soms de bomen door het bos niet meer.

            Een en het zelfde onderwerp Drie verschillende rapporten
            Wie kan het nog volgen?
            /quote


            Ik ben benieuwd naar het rapport dat dit jaar is gemaakt. Het is een aanvullend rapport op dat van de rekenkamer, omdat de raad nog vragen had.
            Ik hoop dat dit rapport binnen korte termijn openbaar wordt gemaakt. Immers de verkiezingen zijn nu wel voorbij en de nieuwe gemeenteraad kan dan ook dit rapport gaan bespreken.

            Tenzij alles koek en ei is, wat ik niet verwacht.

            Opmerking


            • #21
              Als de vragen tot tevredenheid van de raad zijn beantwoord, is er geen vuiltje meer aan de lucht. Dan heeft men ook alle onvolkomenheden kunnen wegpoetsen of gladstrijken. Dat is fijn voor de verantwoordelijken en ook voor een aantal politieke partijen en raadsleden. Het scheelt gedoe.
              Dit is het nadeel bij een onderzoek dat te lang voortsleept. Tijd..... Tijd winnen.
              Waar het om ging is dat aanvankelijk verantwoordingen ontbraken of niet gegeven weren en er posten en geldstromen niet duidelijk waren en wat er daadwerkelijk was uitgegeven en aan wat.
              Deze verantwoording - achteraf- is er nu wel, maar voor mij is deze nogal ongeloofwaardig, kan ik nu al zeggen.
              Men heeft de boekhouding op papier kloppend weten te maken, that's all.
              De waarheid hierachter zal onbelicht blijven, voorzover.
              Laat ik hopen dat er toch nog iets in staat waaruit blijkt dat niet alles is weggezuiverd terwille van de politiek.

              Opmerking


              • #22
                Voor geïnteresseerde de column 10 jaar buurtgericht werken is klaar 2005/2015
                het begint met Het kranten art dat in 2005 heette (pisbakkenpolitiek )
                Aangezien het meer dan 10 blz..bevat is het op aanvraag te verkrijgen via i mail.

                Opmerking

                Bezig...
                X