Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Kommelplein

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Kommelplein

    UN TOUT PETIT PEU PARIS À MAESTRICHT


    Maastricht en Frankrijk zijn al van oudsher met elkaar verbonden.
    Die verbondenheid wil de Alliance Française eren tijdens het jaarlijkse festival Jour du Muguet.
    Het idee van het kleinschalige festival bij het Kruisherenhotel is geënt op een eeuwenoud gebruik om op de eerste dag van mei aan iemand van wie men houdt een Lelietje van Dalen (un Muguet) te geven, als geluksbrenger.
    Op het Kommeplein werd Maastricht un tout petit peu Paris door onder meer de kunstmarkt Le Place du Muguet.
    Daarbij mochten de chansons van Louis van den Bongaert uiteraard niet ontbreken.
    Last edited by Toller; 17 december 2014, 11:49.
    Historie is niet alleen het weergeven van de as, maar ook het doorgeven van het vuur.
    Thomas More

  • #2
    Grappig initiatief, lijkt een beetje op dat Petit Paris feest dat in de jaren '60 op het Amorsplein gehouden werd. Alleen is het Kommelplein toch wel een stuk minder intiem dan de Place d'Amour. Maar de keuze voor de Kommel zal wel te maken hebben met het feit dat de eigenaar van het Kruisherenhotel nogal francofiel is. Ik zie vrij weinig mensen op de foto, maar dat kan schijn zijn. Iemand daar geweest?

    Opmerking


    • #3
      Nope. Heb wel een uitnodiging in mijn handen gekregen. Ik geloof dat je (met eten) 37 euro kwijt was. Ik dacht ook dat dit feestje op Kasteel Hoogenweerdt gevierd werd. Kennelijk vergis ik me.

      Opmerking

      Bezig...
      X