Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Oud Christusstraatje

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Oud Christusstraatje

    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

  • #2
    Christusstraatje

    Het Christusstraatje was er in ieder geval al in 1826.

    Gerardus Croux, een zakkendrager van 58 jaar, overleed op of rond 10 september 1826 en woonde toen al in het Christusstraatje.


    Op of rond 1 oktober 1829 was er in het Christusstraatje beter nieuws.
    De in het straatje wonende Maria Steenebruggen trouwde toen met Johannes Close uit de 3 Emmerstraat.


    Dat het een bijzonder smal straatje moet zijn geweest blijkt wel uit het navolgde artikel.
    Honderd jaar na het huwelijk van de oud-bewoonster Maria Steenebruggen wilden B&W het straatje verbreden.
    Dit ging echter niet door, omdat hun voorstel werd verworpen.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

    Opmerking


    • #3
      Ik zal wel een ouwe zeur aan het worden zijn, maar het oude Christusstraatje bestaat toch niet meer? We hebben nu een nieuw Christusstraatje, maar dat noemen we Oud Christusstraatje

      Opmerking


      • #4
        Nieuw christusstraatje: is er dan een nieuwe Heiland opgestaan?
        Last edited by ; 31 augustus 2012, 09:08.

        Opmerking


        • #5
          Om over de nieuwe bijnaam van het straatje maar even snel te zwijgen. Vanmorgen hoorde ik an collega's dat het er weliswaar iets netter aan toe gaat als in de oorspronkelijke situatie, maar dat de omgeving nog stees wordt gebruikt om illegaal het een en ander te lozen.

          Een andere collega dacht dat ik hem voor de gek hield toen ik het over dat adres had.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door El Loco Bekijk bericht
            Ik zal wel een ouwe zeur aan het worden zijn, maar het oude Christusstraatje bestaat toch niet meer? We hebben nu een nieuw Christusstraatje, maar dat noemen we Oud Christusstraatje
            Om diezelfde reden snap ik de benaming ''Oud-Caberg'' ook niet goed.

            Ik heb in die woonwijk gewoond, en de omgeving waar ik woonde, de
            -donkenbuurt, is pas gebouwd NA de straten in Caberg.

            Natuurlijk weet ik dat de omgeving van de van Akenweg, de Postbaan en het Melotteplein er al eerder was, maar die buurt had bij mijn weten toch een heel andere naam.
            Last edited by Haas; 31 augustus 2012, 11:50.
            I am not a complete idiot. Some parts are missing

            Opmerking

            Bezig...
            X