Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

NETIQUETTE

Sluiten
X
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

• NETIQUETTE

Het stellen van vragen

Ik ben al lang een regelmatige poster op Mestreech Online en nu moet er mij toch iets van het hart. De laatste jaren komt het met regelmaat voor, dat mensen vragen stellen, antwoorden krijgen en vervolgens niet meer reageren. Was het antwoord niet naar de zin, is men niet meer geïnteresseerd in het zelf aangedragen onderwerp, of is men mogelijk totaal vergeten dát men een vraag heeft gesteld?

Het zou prettig zijn als de vragensteller nadat hij antwoord heeft gekregen, even van zich liet horen. Heeft hij iets gehad aan het antwoord en is hij daardoor verder gekomen? Of juist niet, omdat het antwoord al bekend was? Dan zou de vraag kunnen worden bijgesteld en zo mogelijk alsnog worden beantwoord.

Het gaat mij nog niet eens zozeer om een beleefd bedankje, al wordt dat uiteraard op prijs gesteld. Persoonlijk zou ik graag willen weten, of ik voor niets vrij veel tijd en energie heb besteed aan een oplossing en dat het niet allemaal verspilde moeite was.

Natuurlijk komt het voor dat mensen een vraag niet echt gericht beantwoorden, maar ook dan zou een reactie op zijn plaats zijn. Ze hebben er immers altijd nog tijd en moeite aan besteed? Een nieuw lid van Mestreech Online kent misschien nog niet het klappen van de zweep, maar de oudere zouden beter moeten weten. Uiteindelijk is het een kwestie van goede manieren.
    Last edited by Ingrid M.H.Evers; 15 november 2018, 11:12.
Bezig...
X