Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De MO eindejaarsquiz 2016 is klaar !

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #31
    Clio, ondanks dat je mijn uitleg hebt gelezen en begrepen, heb ik mijn tekst 15min. na jou bedankje nog even net iets meer aangescherpt.
    Logic will get you from A to Z,
    Imagination will get you everywhere !

    Opmerking


    • #32
      Zo, mijn antwoorden zijn verstuurd !

      Wie volgt ?
      Mestreechter Geis mage beleve
      en dat door te kinne geve.
      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

      Opmerking


      • #33
        Zo, de antwoorden zijn de deur uit!

        Eerst naar het verkeerde adres gestuurd ook nog, maar gelukkig had ik dat in de gaten.
        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

        Opmerking


        • #34
          Nou, het was me de quiz wel. Er waren vragen bij waar ik meerdere antwoorden op had en dan maar hopen dat de goede keuze is gemaakt. Dat huis in 11 is en blijft een probleem. Ik hoor of lees wel waar het staat. Jefke, bedankt voor de quiz dit jaar. De poedel zal deze keer voor mij zijn.
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #35

            Opmerking


            • #36
              De klok heit twaalf: bom, bom, bom,bom, bom.....

              Opmerking


              • #37

                Beste Sjefke: MERCI! De quiz toucheerde vele onderwerpen. Er zaten wel een paar angels in diverse vragen. Voor de een wellicht gemakkelijk en voor de ander weer moeilijk. Het ligt er ook aan waar je belangstelling naar uit gaat. Vele vragen waren echter gemakkelijk op te zoeken. Maar er is concurrentie van onze Facebookgroep! Ben benieuwd of zich van deze groep iemand heeft kunnen binnen wurmen.

                Opmerking


                • #38
                  Hallo puzzelaars,
                  De 'deadline' is nu bijna 18u verlopen!
                  Uiteraard heb ik gisterenavond al vluchtig enkele antwoorden van diverse deelnemers bekeken, waarbij mijn eerste conclusie is... chapeau

                  De definitieve uitslag volgt nog!
                  Wel kan ik alvast verklappen, dat ik niet iedereen om de tuin heb kunnen leiden met de aanwezige strikvraag, maar toch wel een heel klein beetje

                  Breur ik ben het met je eens, het is sjiek dat er ook deelnemers zijn vanuit de MO-Facebook-groep die zeer zeker 'hun mannetje staan'!

                  Ik ga de komende avonden al jullie antwoorden 'bestuderen' en ben uiteraard 'omkoopbaar'.
                  Voor heerlijke riestevlaoi met sjagroom en chocola vaan dee bekker op 't heukske, dee met die sjieke geele doeze, boe Mestreechter Geis op is aofgebeeld
                  (oeps... zit iech weer in miene quizmaster-zedeleer)
                  Logic will get you from A to Z,
                  Imagination will get you everywhere !

                  Opmerking


                  • #39
                    Sjefke, proficiat met de zeer geslaagde quiz. Een ingewijde verzekerde me dat de quiz best goed te doen was, maar daarmee werd mijn kennis danig overschat. Ik had er een behoorlijke kluif aan en zal wel weer de poedelprijs mogen ontvangen.

                    Desalniettemin: compliminte!

                    Opmerking


                    • #40
                      Hallo quiz-deelnemers,
                      Ik kan jullie mededelen dat ik alle inzendingen 'streng' op juistheid en volledigheid heb gecontroleerd, beoordeeld en gewaardeerd.
                      Het was een hele klus, maar superleuk om te doen.

                      Ik heb vraag 10a geheel laten vervallen (deze had niemand correct ingevuld), na controle bleek dat het antwoord op deze vraag sinds kort niet meer publiekelijk opzoekbaar is, het FD vraagt nu eerst om een 'gratis' registratie.
                      Het huis (11a) bleek een 'flinke klus' als ook de vraag 11i en de hieraan gelieerde vraag 11j.
                      De door mij ingebrachte strikvraag bleek voor een enkeling geen enkele hindernis , op een subvraagje na
                      Last edited by Sjefke; 12 januari 2017, 21:21.
                      Logic will get you from A to Z,
                      Imagination will get you everywhere !

                      Opmerking


                      • #41
                        Welk nummer had die 'strikvraag'?

                        En meer in het algemeen: is er al een datum waarop de wisselbeker wordt doorgegeven? Niet dat ik hem denk te ontvangen (1 keer was al heel gedenkwaardig), maar omdat het handig is in verband met ieders agenda...

                        Opmerking


                        • #42
                          Hoi Clio,
                          De 'strikvraag' betrof vraag 9.
                          Het is unne Mestreechse quiz, dus ik zocht... uiteraard unne jong oet ut Mestreechse.
                          Waarbij ik binnen deze 'strikvraag' nog een valkuil had 'ingebouwd' voor degene die de juiste persoon als antwoord hadden gegeven.

                          Logic will get you from A to Z,
                          Imagination will get you everywhere !

                          Opmerking


                          • #43
                            Deelnemers let op:dag en tijdstip) wanneer jij (vrije-)tijd hebt voor het oplossen van deze vraag .
                            Op deze specifieke dag en tijdstip (welke jij als deelnemer hebt aangegeven) stuur ik dan via email de download-link toe (en zal voor de zekerheid ook de ex-aequo vraag als .pdf meesturen in de mail als bijlage).
                            Zodra jij als deelnemer de vraag hebt beantwoord, stuur je deze direct naar mij terug!
                            Mochten er dan wederom personen zijn met hetzelfde puntenaantal, dan is de winnaar, degene die het snelst deze vraag heeft opgelost ( dus vergeet niet om direct nadat je klaar bent, je oplossing terug te mailen naar: quizmaster@mestreechonline.nl !!! )
                            Plan de dag/tijdstip aub. ruim vooruit!
                            Ik zie graag vandaag (14-01) vanaf 19:00u jullie mail tegemoet waarin vermeld staat, wanneer jullie de email met de aanvullende vraag willen ontvangen (aub. wel rekening houden met (werk)tijden, daar ik niet 24/7 in staat ben om jullie emails te lezen is het verzoek om niet bv. 15:00u een email sturen waarin staat om 16:00 heb ik tijd)!
                            Jullie kunnen dit verzoek insturen tot en met 16 januari 18:00u.
                            Logic will get you from A to Z,
                            Imagination will get you everywhere !

                            Opmerking


                            • #44
                              De winnaar van de MO-quiz 2016 is bekend
                              Het was een spannende race.
                              De datum voor het uitreiken van de wisselbeker kan worden ingepland en gecommuniceerd naar alle deelnemers (Breur zal jullie dit gaan mededelen) !!!
                              Daar jullie de moeite hebben genomen en 'extra tijd hebben "moeten" stoppen' ivm. de ex-aequo vraag, vind ik het fair van mijn kant, om jullie vwb. deze specifieke vraag (achteraf) in de goede richting te wijzen en aan te geven 'wat er nodig was' om deze extra vraag te kunnen beantwoorden.
                              De juiste antwoorden van de MO quiz 2016 zelf, geef ik uiteraard pas prijs op de dag dat de wisselbeker naar de nieuwe winnaar gaat !!!!!!!!!!

                              Ter info: de ' ' die om de zoekstring staat dient te worden weggelaten
                              ex-aequo:
                              1a. dit antwoord is exact hetzelfde als de oplossing van vraag 1a van de MO quiz 2016 (en bevind zich in de patio/cour ervan)
                              1b. Google: maastricht onbetrouwbaar nieuws
                              1c. http://www.delpher.nl -> zoeken op ' servaaswijn '
                              let op: dit is 1 woord zonder ' ' , maw. aan elkaar schrijven

                              1d. http://www.delpher.nl -> zoeken op ' allereerste wielerwedstrijd maastricht '

                              1e. een ander (Nederlands) woord voor politieserie is 'krimi'
                              Google: ' maastricht krimi '

                              1f. Google: ' toernooi poker winnaar maastricht '


                              Allen bedankt voor het meedoen !
                              Sjefke
                              Last edited by Sjefke; 18 januari 2017, 13:29.
                              Logic will get you from A to Z,
                              Imagination will get you everywhere !

                              Opmerking


                              • #45
                                Nou, spannend........
                                Maar ik hoef mij geen zorgen te maken.
                                Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X