Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

De MO eindejaarsquiz 2016 is klaar !

Sluiten
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • #16
    Die acht namen zijn niet mijn probleem, maar wat te doen met 3E?? Een onbekende Maastrichtse mythe? Of moet 'oud-gotisch' misschien 'oud-Nederlands' zijn?

    Aha, er hing nog iets in het achterhoofd, dus deze vraag is ook terecht (hoop ik).
    Last edited by Clio; 3 januari 2017, 15:58.

    Opmerking


    • #17
      Clio, ik lees dat je 'achterhoofd parate kennis' je het antwoord heeft opgeleverd bij 3E, mooi
      Ook al heb je deze vraag reeds beantwoord, als tip geef ik mee... het betreft een (oud) Gotisch woord dat zelfs Eric Jaspers (dit is uiteraard niet de naam v.d. persoon die ik vraag bij 3E) niet vreemd zal zijn.
      Last edited by Sjefke; 3 januari 2017, 20:40.
      Logic will get you from A to Z,
      Imagination will get you everywhere !

      Opmerking


      • #18
        Oorspronkelijk geplaatst door Sjefke Bekijk bericht
        woord dat zelfs Eric Jaspers niet vreemd zal zijn.
        Tja, van die mijnheer heb ik nog nooit gehoord, maar ik zie dat het een zanger is. Daarmee kom ik van de regen in de drup, want ik ken natuurlijk niets van zijn repertoire.

        Opmerking


        • #19
          De 800 gevondennnnnnn
          Kompleminte

          Toller

          Opmerking


          • #20
            Mestreechter Geis mage beleve
            en dat door te kinne geve.
            God, wat is dat sjiek ! © Wigo

            Opmerking


            • #21
              De komende twee dagen nog hard nodig...
              Mieljaar, dat ga ik nooit redden!
              Last edited by Clio; 7 januari 2017, 01:36.

              Opmerking


              • #22
                Wat betekent thv. in de opgave: "Geef de straatnaam en (thv.) huisnummer?"

                Opmerking


                • #23
                  T.h.v. = ter hoogte van.
                  Mestreechter Geis mage beleve
                  en dat door te kinne geve.
                  God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                  Opmerking


                  • #24
                    Wigo: Gracias!

                    Opmerking


                    • #25
                      Het meest irriteert me dat ik dat "huis" van vraag 11a niet vind
                      Nog een goede 32 uur te gaan.
                      Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                      Opmerking


                      • #26
                        LOL
                        Jij was degene die in 2015 de hersens van alle puzzelaars van MO gigantisch liet kraken met jou versie van 'het huis'.
                        Tip voor alle puzzelaars: in tegenstelling tot het huis van 2015 van Pier, weet ik zeer zeker, dat alle MO-leden wel langs dit huis zijn gelopen
                        Logic will get you from A to Z,
                        Imagination will get you everywhere !

                        Opmerking


                        • #27
                          Mijn complimenten!
                          Dat ik zulk "groot" huis niet vind.
                          Het moet in ieder geval op of aan een plein liggen gelet op de bestrating.

                          Nog 25 uur te gaan en nog steeds geen idee!
                          Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                          Opmerking


                          • #28
                            Ik las dat Wigo al heel wat tijd in de quiz heeft gestoken, om tot de juiste oplossingen te komen.
                            Super Wigo; dit klinkt als een mogelijke... !

                            Ik zal met nog iets meer dan 11uur te gaan, een tipje van de sluier oplichten...
                            Vraag 1 is niet zo'n lastige om op te lossen.
                            Vraag 11 is uiteraard per deelnemer verschillend; 3 foto's zijn heel eenvoudig middels Google te traceren, bij (de meeste van) de overige foto's heb ik (om het jullie niet al te moeilijk te maken) mij 'getracht te verplaatsten' in de overgrote meerderheid van de MO-leden en hun lokale bekendheid alhier.
                            De foto van 'Het huis' is (helaas) niet middels Google StreetView te vinden.

                            Zoals ik reeds in de opening schreef, middels de openbare bronnen (Wikipedia, Google en zelfs het MO-forum) zijn bijna alle antwoorden op de vragen 2 t/m 10 te beantwoorden.
                            Uitzondering hierop zijn slechts 3 subvraagjes, waarvan er 2 duidelijk zijn aangeduid als ' [ Bonusvraag ] '.
                            Bij deze 3 subvraagjes is inhoudelijke kennis vereist.
                            Met nog iets minder dan 12uur op de klok, komt de deadline in zicht.

                            Allen veel succes gewenst, deze laatste uren !!!
                            Logic will get you from A to Z,
                            Imagination will get you everywhere !

                            Opmerking


                            • #29
                              Hoi Clio, ik zal mbt. vraag 9b mijn uiterste best doen...

                              Als voorbeeld neem ik bv. het ontwerp van de springschans bij de Olympische winterspelen.
                              Heel veel sporters doen actief mee aan de wintersport, echter er zijn slechts enkele professionele topsporters!
                              Enkel dit kleine selecte groepje topsporters mag tijdens deze wedstrijdcomponent gebruik maken van de Olympische springschans.
                              Voor Engeland was Eddie 'The Eagle' een icoon, en... in zijn land vele jaren de enige die mocht uitkomen op dit wedstrijdnummer
                              Hij was een van de gelukkigen, welke als Engelse topsporter werd uitgezonden om zijn land te vertegenwoordigen en gebruik mocht maken van deze springschans.
                              Vele jaren voor Eddie was een andere Engelse topsporter actief in deze sport.
                              In andere landen zijn er misschien wel 2, 3, 4 of nog meer topsporters actief in deze tak van sport, denk hierbij bv. aan Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland (maar het blijft dan toch nog steeds een selecte groep welke op hoog niveau presteert).
                              In vraag 9 wordt gezocht naar de dichtstbij wonende topsporter.
                              Dit verklaart hopelijk het meervoud en enkelvoud.
                              In vraag 9 wordt niet echt een land vertegenwoordigt (niet helemaal waar) maar eerder een team / merk.
                              Het gaat hier om een topsporter welke nog actief is en op zo min mogelijk km's afstand woont, met als vertrekpunt het Vrijthof en toebehoort aan het selecte gezelschap welke gebruik mag maken / heeft mogen maken van Tilke's topontwerpen. !
                              Last edited by Sjefke; 8 januari 2017, 18:18.
                              Logic will get you from A to Z,
                              Imagination will get you everywhere !

                              Opmerking


                              • #30
                                Met dank, Sjefke..

                                Opmerking

                                Bezig...
                                X