Aankondiging

Sluiten
No announcement yet.

Eindejaarsquiz 2014

Sluiten
Dit is een belangrijk onderwerp / mededeling
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
nieuwe berichten

  • Eindejaarsquiz 2014

    Eindejaarquiz Stg. MestreechOnline 2014.

    De winnaar van de Eindejaarsquiz MO 2013 was onze eigen Toller.

    Toller heeft besloten de Eindejaarsquiz 2014 te organiseren in samenwerking met de secretaris Breur van Stg. Mo. Het bestuur van onze Stichting heeft deze aanpak geaccordeerd. Uiteraard is Breur uitgesloten van deelname.
    De quizmasters geven geen antwoorden op gestelde vragen.

    Wellicht bestaat er behoefte aan het leggen van dwaalsporen, het slim proberen te ontfutselen van oplossingen of als uitlaatklep voor eventuele frustraties. Daarom zullen we een draadje openen “Rondom de Eindejaarsquiz 2014”. Vissen zonder vergunning is echter niet toegestaan!

    Veel plezier, succes.
    Toller en Breur.

    De vragen zijn te downloaden hier. De antwoorden kunnen per e-mail gestuurd worden naar info@mestreechonline.nl. Vermeld wel de naam waaronder je bij MO bent ingeschreven.

    20 december 2014 is de quiz online.

    Uiterste inzenddatum: 5 januari 2015. Prijsuitreiking zondag 25 januari 2015. Tijd en plaats wordt t.z.t. bekend gemaakt.
    Last edited by Breur; 20 december 2014, 11:18.

  • #2
    De downloadlink is beschikbaar. Veel succes.

    Opmerking


    • #3
      25 januari 2015: de uitslag.
      Eindejaarquiz Stichting MestreechOnline 2014 Max Haas Parel Wigo Rubke Burg Pier
      TOTAAL 17 18 37 19 21 39
      Maximale score 54 6 5 2 4 3 1
      PROFICIAT PIER !
      Last edited by Breur; 25 januari 2015, 17:27.

      Opmerking


      • #4
        Dus:

        Haas op plaats 6;
        Parel: 5de plek;
        Rubke: plek 4;
        Burgemeester: plek 3;
        Wigo op 2;
        en Pier op nr. 1.

        Opmerking


        • #5
          Het was een leuke middag. Ik wilde, na twee keer niet te hebben meegedaan, dit keer geen verstek laten gaan.

          Een heel erg piepklein foutje op de oorkonde: 25 januari 2014 moet uiteraard 2015 zijn. Maar dit mag de pret niet drukken.
          I am not a complete idiot. Some parts are missing

          Opmerking


          • #6
            1 punt al binnen voor volgend jaar Haas! Onze ogen stonden inderdaad vierkant.

            Opmerking


            • #7
              Het was een leuke en gezellige middag!!

              Goed geregeld door mijn voorganger Toller en Breur

              Een kijken of het lukt om over 11 maanden weer iedereen enthousiast te krijgen voor de Eindejaarsquiz 2015.

              Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

              Opmerking


              • #8
                Pier, van harte proficiat met de eerste plaats !

                Dit behaald succes is jou gegund en daarbij is jou tevens gegund om over de Eindejaarsquiz 2015 na te denken.
                Alvast heel veel sterkte gewenst met het nadenken over- en het zoeken naar uiteenlopende onderwerpen.
                Zeer zeker naar de onderwerpen die gerelateerd zijn aan ... Vastelaovend !

                Daarbij sluit ik aan bij jouw woorden: Het was een leuke en gezellige middag !

                Dank aan Toller en Breur, de organisatoren en de bedenkers van de Eindejaarsquiz 2014. Merci !
                Mestreechter Geis mage beleve
                en dat door te kinne geve.
                God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                Opmerking


                • #9
                  Pier van harte proficiat en inderdaad Toller en Breur waren goed, in mijn beleving tegoed !
                  En Wigo geweldig een 2de plaats
                  Iedereen neemt mij zoals ik ben,.....nu ik nog

                  Opmerking


                  • #10
                    Van harte proficiat aan Pier en mijn niet minder grote bewondering voor WiGo met zijn tweede plek! Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar of Pier de politieke-uitsprakenvraag helemaal goed had en zo nee, door wie de uitspraken dan wel gedaan zijn :-).
                    ...

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinkser Bekijk bericht
                      Van harte proficiat aan Pier en mijn niet minder grote bewondering voor WiGo met zijn tweede plek! Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar of Pier de politieke-uitsprakenvraag helemaal goed had en zo nee, door wie de uitspraken dan wel gedaan zijn :-).

                      Merci voor de reactie GroenLinkser.
                      Voor het antwoord op jouw eerste vraag laat ik de eer aan Pier.
                      Wat betreft de uitspraken: zie onderstaande inleiding van vraag 6, de vragen en de antwoorden:


                      De raadsverkiezingen in 2014 te Maastricht kregen veel aandacht.
                      Enkele uitspraken van kandidaat-raadsleden (zonder voorkeur geselecteerd).
                      Wie deed deze uitspraak en van welke partij was of is/hij of zij lid.
                      Een punt voor het goede antwoord (uitspraak + juiste politieke partij!)

                      a.Maastricht verdient toppolitici. Gerdo van Grootheest (GroenLinks)
                      b. Het zou om de inhoud moeten gaan en niet om de oppositie en coalitie. Mia Dircke (Maastrichtse Volkspartij)
                      c. Maar er zijn ook heel veel dingen die wij miskleunen. Jan Hoen MV (Maastrichtse Volkspartij)
                      d. Bij mij zit iets in de genen. John Steijns (Stadsbelangen Maastricht)
                      e. Wij spitten. Kitty Nuyts (Liberale Partij Maastricht)
                      Mestreechter Geis mage beleve
                      en dat door te kinne geve.
                      God, wat is dat sjiek ! © Wigo

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door GroenLinkser Bekijk bericht
                        Van harte proficiat aan Pier en mijn niet minder grote bewondering voor WiGo met zijn tweede plek! Ik ben ondertussen wel heel erg benieuwd naar of Pier de politieke-uitsprakenvraag helemaal goed had en zo nee, door wie de uitspraken dan wel gedaan zijn :-).
                        Fijn dat Wigo het antwoord op jouw eerste vraag keurig aan mij, de Pierlementariër van MO, over laat......
                        Dan kan ik tenminste met het schaamrood op mijn kaken nogmaals diep door het stof gaan.

                        Het antwoord op jouw vraag is dus dat ik slechts één antwoord goed had en dat was ook nog een gok!!!
                        Die goede gok, en het feit dat ik de oude H.B.S. op de Helmstraat wist, maakte dat ik Wigo nipt heb verslagen.

                        Opmerkelijk is wel dat ik niet minder dan 3 van de bovengenoemde lokale politici gevraagd heb of een uitspraak van hun afkomstig was.
                        Niet één herkende zijn eigen uitspraak!!!

                        Mijn gok was:
                        1. John Aarts (VVD)
                        2. Vivianne Heijnen (CDA)
                        3. Mieke Damsma (D66)
                        4. Jan Hoen (Maastrichtse Volkspartij)
                        5. Kitty Nuyts (LPM)

                        Ik dacht oprecht dat antwoord "C" zeker goed moest zijn.
                        Blijkt weer dat je op D66'ers niet kunt bouwen, maar dat Kitty altijd prijs is........

                        Ik ben al hard bezig met het maken van de Eindejaarsquiz 2015.
                        Ik hoop dat de lokale politici bij de komende Eindejaarsquiz ook eens laten zien dat ze veel kennis hebben van Mestreech.......

                        Om alvast warm te lopen alvast een vraag voor eenieder.
                        Welk MO-lid heeft ooit de naam "Pierlementariër" bedacht???


                        Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                        Opmerking


                        • #13
                          Een knaagdier?

                          Opmerking


                          • #14
                            Neen........

                            Was héél goed mogelijk geweest, maar jullie moeten terug naar oktober 2010!
                            Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd

                            Opmerking


                            • #15
                              (@ Olijfje...... Pierlementair..... knap bedacht!! Waarvoor dank )

                              Opmerking

                              Bezig...
                              X